Hvad er søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse handler om at forstå kunderne og deres adfærd. Når først man har denne forståelse kan man begynde at udvælge de bedste søgeord, strukturere sin hjemmeside udfra det og begynde at planlægge sin marketing indsats. Dette kunne være planlægning af søgemaskineoptimering, content marketing eller Adwords annoncering.

Når I bestiller en søgeordsanalyse fra 360 Marketing giver vi jer en gennemarbejdet rapport over potentielle søgeord, samt søgevolumen og konkurrencen. Vi hjælper jer med at identificere jeres primære søgeord og jeres aktuelle placering på Google. Vi fremhæver desuden de søgeord der er værd også at overveje i forbindelse med jeres Content marketing strategi.

En søgeordsanalyse indeholder

  • Analyse af antal søgninger
  • Analyse af konkurrencen
  • Gennemgang af nuværende placeringer
  • Estimat af potentiale på søgeordet

Søgeordsanalysen kan bruges til

  • Strukturering af hjemmeside
  • Planlægning af SEO strategi
  • Planlægning af Adwords strategi
  • Planlægning af Content marketing strategi
  • Udarbejdelse af Landing pages