Hvad er Remarketing?

I mange af de danske webshops ligger konverteringsraten typisk på omkring 3%. Dette tal er naturligvis et gennemsnit da det kan variere en smule alt afhængig af branchen. Når man snakker om remarketing så handler om at målrette sine annoncer efter de sidste 97% tabte besøgende, der ikke konverterede første gang de besøgte jeres side. Den besøgende har allerede udvist en form for interesse for jeres jeres produkt, og oftes skal du blot have lidt betænkningstid. Det er her vi sætter ind med annoncer for jeres produkt for at sikre i forbliver top-of-mind hos kunden, indtil de er klar til at konvertere.

Remarketing fungere ved at indsætte et stykke kode, også kaldet en pixel, på jeres virksomheds hjemmeside. Denne kode sørger for at der bliver placeret en anonym tracking cookie hos de besøgende. Herefter husker deres browser at de har besøgt siden og evt. hvilke produkter de har kigget på. Det er herefter muligt at opsætte annoncekampagner baseret direkte udfra data fra denne tracking cookie. I kan re-engagere brugerne når de surfer videre ud på andre sider og sociale medier, og jeres virksomhed forbliver på den måde top-of-mind for forbrugeren indtil de forhåbentligt bliver klar til at foretage et køb.