Hvad er Google Shopping?

Google Shopping

Google Shopping annoncer vises i søgeresultaterne når du foretager en produktspecifik søgning på Google, enten i venstre side eller i toppen. Annoncerne vises med produktbillede, produktnavn, pris og firmanavn. Sammen med den lavere konkurrence der oftes er på Google Shopping, oplever mange webshopejere ofte at få lavere klikpriser og højere klikrater når de bruger denne annonceringsform fremfor Google Adwords. Shopping platformen fungere dog uafhængig af Adwords, og man kan uden problemer gøre brug af begge.

Google shopping fungere ved at man indsender sig produktfeed fra webshoppen til Google og udfra dette feed genereres shopping annoncerne. Shopping platformen er en meget dynamisk annonceplatform, hvor det ikke er muligt direkte at styre hvilke søgeord dine annoncer bliver vist på. Det er noget Google selv styrer udfra jeres beskrivelser, titler, specifikationer og naturligvis udfra brugerens adfærd. Dette er fordi en webshops produktsortiment oftes ændre sig løbende, og det vil ikke være praktisk hvis man som annoncør skulle sidde og rette i sine annoncer hver gang der kom nye produkter i shoppen.

Med et samarbejde med 360 Marketing sørger vi for at jeres virksomhed kommer godt igang med jeres shopping annoncer. Vi tager os af opsætningen af kampagner og står for løbende at optimere jeres feed til Google. Vi opretter og vedligeholde negative søgeordslister, overvåger budpriser og lukker de kampagner ned der ikke giver den tilstrækkelige ROI for jer.