Konverteringsoptimering

Hvad er konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering er et af de vigtigste og mest centrale punkter når man snakker om online markedsføring, men detsværre også et af de mest oversete. En konvertering er når en bruger kommer ind på jeres hjemmeside og foretager den handling I ønsker og som giver værdi for jeres virksomhed. Har i en webshop vil en konvertering typisk være at foretage et køb i shoppen. Men det kan også være mange andre ting. Hvis jeres hjemmeside ikke tilbyder direkte salg, så kan en konvertering eksempelvis være at indhente et tilbud (som her på vores side) eller når en bruger tilmelder sig jeres nyhedsbrev. Det er faktisk helt op til jer, i samarbejde med os, at definere en konvertering udfra hvad der skaber værdi for jeres virksomhed.

Hvorfor optimere på sin konverteringsrate?

Det er desværre lidt et klassisk spørgsmål. Hvorfor skal man overhovedet tænke på den slags? Konverteringsoptimering er jo sådan noget for store virksomheder. Men til det kan vi svare NEJ, det er det bestemt ikke. Tværtimod! Selv små og nystartede virksomheder bør tænke i disse baner. I har højst sandsynligt allerede lagt en masse energi og mange penge i at få folk til at komme ind på jeres hjemmeside. Nu gælder det om at få mest muligt ud af sin indsats. Lad os sige at I har 1.000 månedlige besøgende på jeres hjemmeside. Øger i jeres konverteringsrate med blot 1% svare det til 10 ordre ekstra pr. måned! Og det er endda uden at skulle bruge ekstra annoncekroner på at få flere besøgende til siden.

Hvordan foregår konverteringsoptimering?

Processen med konverteringsoptimering starter ved at identificere de ting der gør at kunden falder fra inden konverteringen. Der kan være tale om problemstillinger på siden, såsom at købsknappen er svær at finde eller at siden er for langsom. Det kan også være købsprocessen der bliver for besværlig for kunden, da de skal igennem for mange steps. Eller det kan være kunden har for lav tiltro til jeres side. Når problemstillingerne er fundet og udbedret, måler vi effekten ved at splitteste siden. Igennem en splittest vil jeres besøgende blive delt op i 2 grupper. Den ene vil få vist den gamle udgave af siden, den anden vil få vist den nye. Alt dette foregår automatisk via et software og brugeren mærker ingen forskel.

Skal vi skabe vækst i jeres online forretning?

Lad vores konverteringseksperter finde den rette løsning der matcher netop jeres virksomheds behov og budget. Vi sikre jer bedre klikrater og flere konveteringer